Wat is weerbaarheid?

Weerbaar zijn is eigenlijk jouw eigen pad volgen met de focus op jouw doel. Je kunt jouw eigen grenzen bewaken en houdt hierbij je doel voor ogen. Je bent in staat je wensen duidelijk kenbaar te maken, waarbij je de grenzen van anderen respecteert. Als je weerbaar bent, kun je weerstand bieden aan bedreigingen en aanvallen, zowel fysiek als (non)-verbaal. Ook bezit je de vaardigheden die nodig zijn om je eigen grenzen te verdedigen, zodat jij je focus op je eigen pad/doel niet verliest.

Er zijn diverse vormen van weerbaarheid te onderscheiden, waaronder: mentale weerbaarheid en fysieke weerbaarheid. Door jezelf fysiek te versterken, zal je mentaal ook sterker worden. Daarom is sport het perfecte middel om in 1 keer jezelf op 2 punten te versterken. Gezond eten en je rust pakken = 3.

Deze training is geschikt voor iedereen die:

  • weerbaarder wilt zijn
  • zich krachtiger en veiliger wilt voelen
  • grenzen beter wilt leren aangeven (fysiek & (non) verbaal)
  • meer zelfvertrouwen wilt
  • beter wilt omgaan met stress/groeps/werkdruk
  • meer in balans wil komen

Weerbaarheid volwassenen groep/individueel (10x)

Weerbaar worden, zowel mentaal als fysiek. De nadruk ligt op balans, ademhaling, focus (mindfulness) en houding. Hoe word ik zelfverzekerd en krijg ik een krachtige uitstraling. In de weerbaarheidstraining wordt net als bij de Rots & Watertraining via verschillende oefeningen gewerkt aan het zelfvertrouwen, sociale en communicatieve vaardigheden en het omgaan met moeilijke situaties. ( Non) – verbale, fysieke en mentale weerbaarheid staat centraal. In deze training wordt gebruik gemaakt van vechtsport technieken uit verschillende disciplines (Taekwondo-Karate-kickboksen) gecombineerd met zelfverdedigingstechnieken. Een training die zowel gericht is op het verbeteren van de conditie en kracht, maar waar je ook leert jezelf te verdedigen. De technieken die gebruikt worden zijn er op gericht dat iedereen ze kan aanleren en makkelijk toepasbaar zijn.

Tijdens de 10 lessen zullen de volgende onderwerpen aan bod komen:

  • Balans
  • Ademhaling
  • houding en uitstraling
  • lichaamsbewustzijn
  • emotioneel bewustzijn
  • zelfbewustzijn
  • Positief denken, eigenwaarde en zelfvertrouwen
  • Nee en Ja zeggen
  • Veerkracht
  • verbale en fysieke zelfverdediging
  • verbale en fysieke communicatie
  • Omgaan met (faal) angst
  • Vinden van je eigen kracht
  • gedachtekracht
  • Je veilig voelen in je lichaam
  • Versterker van lichaam en geest

Deze training is zowel in groepsverband als individueel te volgen. In de individuele training ligt de focus volledig op jou en kan de training nog beter op jou worden afgestemd. Er zal een uitgebreide intake plaatsvinden en een persoonlijk plan worden opgesteld.